fbpx

אדוני ראש הממשלה החדשה

אדוני ראש הממשלה
שתפו בפייסבוק
 
 
 
 

בעת כתיבת הפוסט איני יודע מה שימך, ובכל זאת אני פונה אליך לא כד"ר סינרגיה, אלא כאזרח דואג. אזרח שהשנה האחרונה כרמה לו לכאב רב.

עברנו שנה קשה. ואיני יודע מה יותר קשה – מגפת הקורונה, או שנאת החינם. החזרה לעבודה של עובדים לא מחוסנים, או עובדים שאולצו להתחסן. כד"ר סינרגיה אין לי אפילו את הלוקסוס של לשנוא מישהו או מי שהם.

עברנו מלחמה, מלחמה באויב בלתי נראה אך מורגש היטב. מלחמה בוירוס מתוחכם, שהסכיל לייצר מוטציות. מלחמה בפחדים מחיסון. מלחמה באחר השונה ממני. במקום מטוסי חמקן השתמשנו במסכות, בריחוק חברתי (איזה זוג מילים מורא), בקנסות, בהפגנות, בהשמצות, בשנאת חינם, ואחרי כמעט שנה בחיסונים.

אדוני ראש הממשלה החדשה, אנו עם חזק, עברנו מלחמות רבות, שלכדו אותנו (חלק יותר וחלק פחות). אף פעם לא עברנו מלחמה שכל כך פיצלה ביננו. כל כך הציגה אותנו במערומי השבטיות, השנאה, ומה שיותר גרוע האפטיה.

יצא לי ללוות (בחזית ומאחורי הקלעים) לא מעט רפורמות ציבוריות, שינויים ובניה של קואליציות והסכמות, ושיתופי פעולה בין אויבים מושבעים. ראיתי תוכניות נפלאות נכשלות על מזבח האגו. ראיתי קואליציות מופלאות בין פוליטיקאים, כל כך שונים, ברמה המקומית והלאומית – שהשכילו להתאחד למען מטרה משותפת.

אדוני ראש הממשלה החדשה. הצלחת לבנות ממשלה, ואולי הצלחתך נובעת מיכולתך לחשב חישובים, להפחיד שותפים, לחבר בלחץ פיזי מתון (יותר ופחות) מתנגדים.

אדוני ראש הממשלה החדשה, איני יודע מה שימך, איני יודע מאיזו מפלגה אתה, אך אני אמדוד את הצלחתך לא רק בהקמת הממשלה, אלא ביכולת שלך, לכבד את השותפים שלך, לייצר מנהיגות אינטימית, שתאפשר לכל אחד למצוא את מקומו…

ובעיקר ביכולת שלך לחבק אותי וכל אחד מאזרחי המדינה, ולתת לי תחושה שאתה ראש הממשלה החדשה שלי, של כולנו. 

היה לי מפקד בצבא, שאמר לי יום אחד: "אתה חי בדיסנילנד". הסתכלתי עליו בשלווה ואמרתי לו: "תודה, נתת לי עכשיו את המחמאה הכי גדולה מאז שאנחנו מכירים". וזה היה מפקד שמאוד העריך אותי ולא היה קמצן במחמאות.

אדוני ראש הממשלה החדשה, דיסני אמר "אם אתה יכול לחלום את זה אתה יכול לברוא את זה". יש לי חלום, שתדע לא רק לשקם את הכלכלה, אלא לברוא חברה מכל השבטים, ומשני השבטים החדשים שנולדו לנו: שבט המחוסנים ושבט המתנגדים לחיסון.

ההיסטוריה מלאה במנהיגים כוחניים שנצחו מלחמות והפסידו לבבות. ההווה דורש מנהיגים (וכולי תקווה שגם מנהיגות) שיקרבו לבבות.

אדוני ראש הממשלה החדשה, כשתקום הממשלה שלך, נהיה אחרי חג הפסח. אז תודה שאפשרת לי לחלום את חלום השחרור מעבדות שלי, ואל תנפץ לי ולעוד מיליוני אזרחים את החלום.

תודה.

WhatsApp
היי כאן ד"ר רמי בן ישי, ניתן לפנות אלי גם דרך הווטסאפ
מוזמנים לצפות בקורס המבוא לשפת הסינרגיה הארגונית
הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת כלים מקצועיים לשיפור השגת היעדים
פרטיותכם יקרה לנו ולא נעשה כל שימוש בפרטים שלכם מלבד לשלוח לכם חומר מקצועי ושיווקי על השירותים שלנו.