fbpx

סינרגיה לשדרוג בתי ספר

שתפו בפייסבוק
 
 
 
 

הפוך בעיה ניהולית/ארגונית

לסינרגיה לשדרוג ביה”ס

School Synergy

פרויקט התמקדות בבעיה

ארגונית/ ניהולית בבית הספר

מתאים לכלל מוסדות החינוך בדגש על רמת ביה”ס או המוסד החינוכי בתי ספר בניהול עצמי, בתי ספר ניסויים ובתי ספר העוברים שינוי עמוק.

איך נגרום לשיפור בתפקוד, בהשגת היעדים, באוירה בביה”ס

באמצעות שיפור יחסי הגומלין?

בתי-ספר ומוסדות חינוך אחרים עוברים בשנים האחרונות תהליכי שינוי משמעותיים ביותר ובעיקר בהגדרת יעדיהם, הקשר שלהם עם הסביבה והגדרת הלקוחות אותם משרת ביה”ס. אחד הכלים המרכזיים להתמודדות עם מציאות זו היא יצירת צוות ניהולי בבי”ס. בתי ספר בניהול עצמי ובתי ספר ניסיוניים, כמו כל מוסדות החינוך נחשפים למהפכה זו.

פעמים רבות אנחנו שומעים על חוסר סינרגיה, ועל פגיעה בתפוקה הנגרמת כתוצאה מכך:

“מנהלת ביה”ס לא מאצילה סמכויות על חברי הצוות הניהולי. הריכוזיות מביאה לכך שדברים פשוט נתקעים”.

“אני לא יודע היכן עובר הגבול בין התפקיד שלי לתפקידו של משה”.

“כשאני רוצה לפתח תחום חדש, אין לי על מי להטיל את המשימה. לכל מורה או בעל תפקיד– יש תפקיד מוגדר”. טענה שנשמעת הרבה בקרב מנהלי בתי ספר, הנדרשים להיכנס לתחומי פעולה חדשים.

“לעיתים קרובות מדי הטיפול בתלמיד נופל בין הכיסאות”.

“המיזוג של שני ביה”ס הטיל עומס ניהולי על המערכת. עד לסוף השנה – היו תחומים שלא באו על פתרונם”.

“אין כאן כתובת לבעיות המורים. אין מי שבאמת יתעניין בהם כבני אדם. העבודה שוחקת ולמורים יש תחושה שזה לא מעניין את אף אחד”

תפיסת הסינרגיה

School Synergy

תגרום לסילוק קשיים אלה

באמצעות פרויקט בתהליך ממוקד, בבעיה ארגונית ספציפית

צוותי ניהול בבי”ס, כמו בכל ארגון, בנויים ממורים ומבעלי תפקיד, שונים איש מרעהו במימדים רבים. הם באים ממקומות שונים, בעלי רקע אישי שונה, יכולות שונות, מבנה אישיותי, כישורים וניסיון שונים.

תפקיד המנהיגות (בעיקר מנהל ביה”ס) לייצר חזון ומטרות שיחברו את כלל משאבי ביה”ס לכיוון אחד, ואף ידע לרתום לכך משאבים מהקהילה. אך לעיתים עקב עומס או חוסר ערנות מצד ההנהלה – המורים חווים שהקול האישי שלהם הולך לאיבוד. הארגון רומס את היחודיות שלהם, ומייצר בכך מורים ממורמרים וקונפליקטים בינאישיים, הפוגעים בתפוקות.

פרויקט School Synergy

נועד להחזיר את ההתלהבות, את החיבור, את הסינרגיה בביה”ס תוך התמקדות בבעיה ארגונית קריטית לצמיחתו.

בהמשך להצלחה בתהליכים ממוקדים ומודעות לקושי של בי”ס, להקצות משאבי זמן וכסף לתהליכי שיפור ארוכים, פותח במרכז סינרגיה פרויקט ממוקד School Synergy לפעילות עם הנהלת ביה”ס ובעלי התפקיד בו. הפרויקט עוסק בקושי ממוקד עמו מתמודד העסק. לדוגמא: מיזוג בין בתי ספר, קשיים בכניסה לתפקיד של מנהל חדש, תחלופה גבוהה של מורים, ריבוי קונפליקטים בצוות ההנהלה וצוות המורים, תלונות רבות של הורים ועוד.

הפרויקט מורכב ממספר שלבים. המותאמים לצרכים ולבעיה הספציפית בביה”ס. השלבים האופייניים בתהליך יהיו:

  1. פגישת היכרות ואבחון “אחד על אחד” – בפגישה זו תציג בפנינו, הנהלת ביה”ס, את המצב הקיים כיום ואת הסיבה לפניה.
  2. פגישת היכרות ואבחון זו, תיתן לביה”ס ערך מוסף רב גם אם לא תמשיכו בפרויקט איתנו. זו פגישה אישית המתמקדת בביה”ס שלך. במהלכה כל משתתף ימלא את שאלון 7 דפוסי יחסי הגומלין. כשבוע אחרי הפגישה תקבלו משוב והמלצות לעבודה.
  3. סדנת לימוד בת חצי יום עם חברי צוות הניהול והמורים הרלוונטיים. במהלך הסדנא מיפו המשתתפים, בעזרת שאלון מובנה, את דפוסי יחסי הגומלין לאורך התהליך.
  4. המיפוי מאפשר, במהירות ובמשאבים מצומצמים, לאתר דפוסים לא בריאים של יחסי גומלין ודפוסים מוצלחים יותר. על בסיס זה ניתן לבנות תכנית עבודה הכוללת שיפור תהליכי הניהול, התיאום והעבודה. הבהרת תפקידים וציפיות מכל בעל תפקיד, חידוד מסרים ללקוח המתלונן, הכנסת כלים תומכים ועוד.
  5. פגישות/ראיונות להעמקה – בהתאם לצורך.
  6. הכנת טיוטה תכנית עבודה.
  7. סדנא להסכמה על תכנית העבודה וסיכומה כתכנית פעולה. בסוף תהליך הפרויקט מקבלת הנהלת ביה”ס תכנית פעולה מפורטת בכתב, המאפשרת לה לבצע את השינוי בכוחות עצמה.
    במידת הצורך ייתן מרכז סינרגיה סיוע נוסף להשלמת תהליך הפרויקט עד לשביעות רצון מלאה.

מסגרת הזמן של הפרויקט – תהליך ממוקד זה נמשך כחודשיים (על פי זמינות והעדפות ביה”ס) והוא דורש משאבי זמן ותקציב נמוכים יחסית לאיכות התפוקות שניתן לקבל ממנו (כלומר, ROI גבוה מאד). מניסיוננו, תוצרי הפרויקט נשמרים לאורך זמן, שכן כחלק מתוכנית העבודה מסוכמים עם הנהלת ביה”ס הכלים לשימור תוצרי הפרויקט.

פרויקט School Synergy מאפשר לך גם אופציות = כלים להשלמת התהליך כגון סדנת ריקוד צוותי בעלת פוטנציאל להשפעה משמעותית על התנהלות ושיתוף פעולה בצוותים ארגוניים, ובהנהלות. מסייע להטמיע את החומר, מאפשר להתחבר דרך מוח ימין (יצירתיות) ודרך הלב, יוצר חיבור איכותי בין האנשים ומסייע לרתום אותם לפתור את הבעיה.

את הפרויקט מובילים אישית:

ד”ר רמי בן-ישי – ראש מרכז סינרגיה

גב’ רונית דרן – ראש תחום מערכות חינוך במרכז סינרגיה, סא”ל (מיל). בעלת תואר שני במנהל חינוך. נסיון כמנהלת בי”ס במשך 8 שנים ומפקחת בשלוש ערים מרכזיות במשך 13 שנה. למדה ייעוץ ארגוני ובעלת ניסיון עשיר בניהול והובלת שינויים במערכות חינוך.

WhatsApp
היי כאן ד"ר רמי בן ישי, ניתן לפנות אלי גם דרך הווטסאפ
מוזמנים לצפות בקורס המבוא לשפת הסינרגיה הארגונית
הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת כלים מקצועיים לשיפור השגת היעדים
פרטיותכם יקרה לנו ולא נעשה כל שימוש בפרטים שלכם מלבד לשלוח לכם חומר מקצועי ושיווקי על השירותים שלנו.