fbpx

על השבעת הממשלה, אגו וסינרגיה

אדוני הנשיא – שנאת חינם גרמה לחורבן בית אחד. האומנם לא למדנו
שתפו בפייסבוק
 
 
 
 

השבעת הממשלה החדשה  מזכירה לי ציטוט שאני אוהב להשתמש בו של מייקל ג'ורדן:
טלנטים מנצחים משחקים, משחק צוותי ואינטליגנציה מנצחים אליפויות.

ביום ראשון הושבעה ממשלה שרבה בה השונות. כצופה מהצד אני מתפעל מהיכולת של שותפים כל כך שונים, לייצר סינרגיה ביניהם. שאלת המפתח היא האם סינרגיה שנוצרה מחוסר ברירה או מאיום חיצוני – תצליח לשרוד במציאות הפוליטית/ חברתית כלכלית המורכבת שלנו.

בממשלה זו יש הרבה "פעם ראשונה". ואני רוצה להתייחס דווקא לפעם הראשונה שבה ראש המפלגה הגדולה בקואליציה – לא מתמנה להיות ראש הממשלה עם השבעתה.  

איני מכיר אישית את יאיר לפיד, וגם לא הצבעתי עבור מפלגתו, אך אני מסיר את הכובע בפני יכולתו לייצר ממשלה שרבה בו השונות. כמובן שהקרדיט מגיע גם לכל אחת ואחד ומהשותפים האחרים.

לא אחת אני  נשאל על ידי לקוחות – כמה שונות נכון להכיל בארגון.

והשאלה נכונה – שונות מאפשרת מענה אינטגרטיבי, סינרגטי. במציאות הפוליטית שלנו – מתן מענה לשבטים השונים בחברה. אך עודף שונות מפרק ארגונים (וקואליציה היא ארגון).

לפעמים, לשאלה – כמה שונות… אני עונה קילו וחצי של שונות – ולא יותר.

וקצת יותר ברצינות – היכולת של ארגון להנות מהשונות תלויה במספר דברים:

  • חזון משותף – ותרגומו לעשייה יומיומית משותפת – בה כל שותף מתמחה בחלק ומשיג חלק ממטרותיו.

  • אמונה של השותפים שלא רק שיאפו עוגה ביחד (במקום לחלק אותה), אלא שכל אחד מהם ישיג יותר בעצמו בזכות הביחד. אם תרצו – לאפות יותר עוגות במקום לחלק את העוגה הדלה והמצ'וקמקת. מה שמחייב הבנה שאם האחר השיג משהו – זה לא בהכרח על חשבוני (ואשמח לשמוע תגובות – עד כמה זה ראלי במציאות שלנו).

  • לנהל את האגו – לפעמים לקוחות אומרים לי "אין לי אגו". הם כמובן מתכוונים לומר – האגו לא מנהל אותי. לכולנו יש אגו, אך בשבועות האחרונים ראינו דוגמה חיה מה קורה כשאגו מנהל את העשייה שלי ומה קורה כשאני שם אותו לרגע בצד.

  • יכולת להגמיש גבולות. סינרגיה אינה כימיה, ואני לא צריך לאהוב אותך בשביל לייצר איתך שותפות. אני צריך לכבד את הצרכים שלך ואתה את שלי, ושנינו צריכים לזכור תמיד – כבוד אינו הסכמה.

  • יכולת לייצר בועות של סינרגיה – כלומר איים של עשיה שבה אנחנו עובדים ביחד למרות אי הסכמה ולו על ערכים בסיסיים. אומנם שנינו יודעים שמחוץ לבועה הזו – יש מציאות שנתקשה לשתף בה פעולה. אך שנינו מסכימים שיש מקום ליצירה המשותפת ביננו בתוך הבועה- יצירה שלאט לאט אולי תשנה גם את המציאות בסביבה.

  • כשמשהו לא עובד – לחזור על הכללים מהתחלה.

הנחיתי במשך מספר שנים פרויקטים של שיתוף פעולה בין בכירים במועצות מקומיות יהודיות וערביות. תהליך בן שנה (היו מספר מחזורים כאלה) שהתחיל בהמון עויינות – חשדות – ופחדים. ובחלק ניכר מהמקרים – הסתיים בפרויקטים מוצלחים. במידה רבה עקרונות אלה – סייעו להצלחה.

אז אם שינוי או שונות ואיך לשגשג בזכותם מעניינים אותך. אני מזמין אותך לתאם איתי שיחת זום קצרה בה נכיר ואתאים לך את הפתרון הנכון עבורך לתיאום שיחה לחצו כאן

ואם שמחת לקרוא הפץ/י וסייע לייצר דיאלוג של סינרגיה בעסקים, ארגונים ובחברה הישראלית כולה –  שתף ועקוב. וגם אם לא אשמח לשמוע תגובתך. 

לעדות על חשיבות ניהול האגו מתוך ראיון שקיימתי באחרונה עם השותפים הבכירים במרד רואי חשבון זיו שיפר.

המשך שבוע נפלא

 
WhatsApp
היי כאן ד"ר רמי בן ישי, ניתן לפנות אלי גם דרך הווטסאפ
מוזמנים לצפות בקורס המבוא לשפת הסינרגיה הארגונית
הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת כלים מקצועיים לשיפור השגת היעדים
פרטיותכם יקרה לנו ולא נעשה כל שימוש בפרטים שלכם מלבד לשלוח לכם חומר מקצועי ושיווקי על השירותים שלנו.