fbpx

תופעות לוואי של גברת קורונה ביחסי עבודה שהחיסון לא יפתור

תופעות לוואי של גברת קורונה ביחסי עבודה שהחיסון לא יפתור
שתפו בפייסבוק
 
 
 
 

שלום, כאן ד"ר רמי בן-ישי ראש מרכז סינרגיה,

בחודש האחרון אני מוצא את עצמי יותר ויותר עוסק במסע האישי שלי לאורך שנת הקורונה. מה עברתי, מה דייקתי, על מה וויתרתי, מה רכשתי. 

כשהבנתי שיש בזה גם ערך לקהילה שלי, על מנת להעמיק ולהעשיר את המסר שלי לכם,  יזמתי סידרת שיחות עם לקוחות. 

חלקים מהתוצר אני רוצה לשתף בסדרה של פוסטים, להלן הפוסט הראשון. 

באוגוסט פרסמתי פוסט בו ציטטי מנהלת דרג ביניים, שאמרה לי בראיון, "אני מאפסנת את האוטנטיות שלי כשאני נכנסת למשרד". 

משפט זה נאמר טרום הקורונה, אולם מאז הוא מהדהד בקרבי, עד כדאי כך שהוספתי את האוטנטיות כנדבך בשפת הסינרגיה.

אז מהי אותנטיות (על פי ויקיפדיה): 

אוֹתֵנְטִיּוּת מצב סובייקטיבי בו הפרט חש כי הוא מתנהג ופועל באופן נאמן למחשבותיו ורגשותיו הפנימיים חרף השפעות חיצוניות. 

אדם אותנטי – אדם השלם עם עצמו וחי חיים מלאי משמעות הנובעים מהחלטתו לחיות כך.

מגפת הקורונה תפסה אותי בעיצומם של מספר פרויקטים חשובים שבישלתי במשך מספר חודשים. נסיעה למאוריציוס – לסדרה של סדנאות ומגעים עסקיים לקראת פתיחת זכיינות מקומית של מרכז סינרגיה; בנית כנס על המשאב האנושי במיזוגים ורכישות;  השלמת הקורס האינטרנטי שלי (מזל שהצילומים הסתיימו קודם). 

בראיה לאחור, התגובה שלי הייתה ניסיון להתכחש (מי שמהדהד לו מודל שלבי האבל, כנראה צודק – רק עוד לא ידענו שצריך להתאבל). 

היה לי נוח מאוד להתפנות לעריכת הקורס שלי, ולדחות דברים אחרים. והאמת שלא האמנתי, שהנכד הראשון שלי שנולד ב- 10 לינואר, יחגוג יום הולדת שנה בסגר בלעדי.  יד על הלב. בחודשים הראשונים היה לי דיי נוח. זוגתי החלה לעבוד מהבית, ואח"כ חלקית מהבית, זמן האיכות שלנו יחד עלה. 

לאט גם התחלתי להתאים את עצמי למציאות החדשה: פיתחתי בשותפות עם יאיר צדיק, קולגה יקר, דוקטורנט ואל"מ (מיל), מוצר ייעוצי מיוחד; עשיתי  כמה סדנאות  בזום,  וחשבתי לתומי או לטמטומי (מחק את המיותר) שעם קצת אימון וחשבון זום אתאים את עצמי לעידן הקורונה, ובמלא הוא עוד מעט יחלוף. 

ואני מודה שדי התמכרתי לנוחות של פגישות זום. לא צריך לנסוע (מחד), הרבה יותר טוב מטלפון (מאידך). הייתי מודע להיעדר הקשר והמגע הפיזיים, אותם חוויתי גם משיתופי לקוחות.

ואז זה היכה בי. הבנתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, והתחלתי לחשוב מה עלי לעשות כדי להתאים את עצמי ולעזור ללקוחות שלי להתאים את עצמם לעידן הזה. 

אז מה כל זה קשור לאותנטיות: משפט בלי הגיון. אם מחקת את ההגדרה. מציע לכתוב

"במורד הערך על  אותנטיות בוויקיפדיה, אנו מוצאים את התשובה לכך: "ליינג טוען… כי… כאשר העולם נעשה מבולבל ומאיים אנו מנסים להתגונן מפניו על ידי הפרדה גדולה יותר בין ה"אני האמיתי" ל"אני המזויף".

אז מה כל זה קשור לאותנטיות: בהמשך הערך על  אותנטיות בוויקיפדיה, אנו מוצאים את התשובה לכך: "ליינג טוען… כי… כאשר העולם נעשה מבולבל ומאיים אנו מנסים להתגונן מפניו על ידי הפרדה גדולה יותר בין ה"אני האמיתי" ל"אני המזויף".

כלומר במשברים (ואין ספק שקורונה הוא משבר מהרמה העולמית, ועד לכל אחת ואחד) – אנו מפרידים בין האני האותנטי (במקור האמיתי) לבין האני המזויף. זוכרים את המנהלת מתחילת הפוסט – היא ביטאה הפרדה זו בצורה ציורית באפסון האני האותנטי שלה בכניסה למשרד ועטית מסיכת האני המזויף.

חברים , גם אני ד"ר סינרגיה, עשיתי זאת. מי שעזרו לי להבין זאת הם בני הזוג נילי וגיל פרץ. הצטרפתי לקורס שלהם (לא בפעם הראשונה), על סדנאות זום. בעקבות שיחה עם גיל הבנתי את עומק המשמעות של ההפרדה הזו בתוכי. והחלתי במסע שהוספת נדבך האוטנטיות לשפת הסינרגיה, היא השיא שלו. 

עכשיו מי שמכיר אותי, יודע שאני אדם פרטי למדי, ולא נוהג להיחשף בפוסטים. אך אני עושה זאת על מנת להפציר בכל אחת ואחד מכם, גם ברמה האישית, וגם כמנהלים/ מנהיגים של עובדים: שימו לב להפרדה בין האני האמיתי לאני המזויף. גם אצלכם וגם אצל העובדים.

אני מאחל לכולנו שהקורונה תעבור במהרה, אך נתק זה בקיצוניות עלול לגרום לתופעות של ניורוזה. וזה הזמן למודעות. לשים לב לשפת הגוף ולמצוקות של העובדים שלכם. (שוב מי שיעמיק במושג אותנטיות ימצא חיזוקים תיאורטיים שאני חוסך מכם). 

אך אפשר לצמצם את הנתק בין האני האותנטי לבין האני המזויף. אחד הכלים ששפת הסינרגיה נותנת הוא להפריד בין ערכים בסיסיים, לבין נושאים פחות מהותיים. לבדוק מה אתם יכולים להגמיש ולהתאים למצב החדש, ומה זה "פשוט לא האני האותנטי שלכם". אל תכפו שינוי כגיגית לא עליכם ולא על העובדים שלכם. היו חומלים וסבלניים לתהליכי שינוי.

ובחזרה אלי – אני איש של חיבוקים. של להסתכל לאנשים בלבן שבעיניים. ברור לי שיש לי עדיין  דרך למצוא את התמהיל הנכון לי וללקוחות שלי בין פעילויות במרחב הווירטואלי לבין להתעקש על פעילויות בעולם הפיזי. מבטיח לנסות למצוא את האיזון בין לשמור על האותנטיות שלי לבין להתגמש לדרישות הסביבה. מאחל גם לכם לעשות זאת עבורכם. 

ואיפה נושא האותנטיות פוגש אתכם? את העובדים שלכם? 

כתבו תגובות בפוסט ונוכל לדייק וללמוד איך לאמץ את העידן הפוסט קורונה מבלי לאבד את האותנטיות שלנו. או כפי ששפת הסינרגיה קוראת לזה "גם וגם". 

 מוזמנים גם להרצאת מבוא על שפת הסינרגיה ביום שישי בין 1000-1330. יש להרישם מראש אם כי ההשתתפות ללא תשלום. 

להרשמה להרצאה לחצו כאן

להתראות בפוסט הבא,

WhatsApp
היי כאן ד"ר רמי בן ישי, ניתן לפנות אלי גם דרך הווטסאפ
מוזמנים לצפות בקורס המבוא לשפת הסינרגיה הארגונית
הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת כלים מקצועיים לשיפור השגת היעדים
פרטיותכם יקרה לנו ולא נעשה כל שימוש בפרטים שלכם מלבד לשלוח לכם חומר מקצועי ושיווקי על השירותים שלנו.