fbpx

מרכז הידע

מאמרים

על השבעת הממשלה, אגו וסינרגיה

השבעת הממשלה החדשה מזכירה לי ציטוט שאני אוהב להשתמש בו של מייקל ג'ורדן:
טלנטים מנצחים משחקים, משחק צוותי ואינטליגנציה מנצחים אליפויות.
ביום ראשון הושבעה ממשלה שרבה בה השונות. כצופה מהצד אני מתפעל מהיכולת של שותפים כל כך שונים, לייצר סינרגיה ביניהם. שאלת המפתח היא האם סינרגיה שנוצרה מחוסר ברירה או מאיום חיצוני – תצליח לשרוד במציאות הפוליטית/ חברתית כלכלית המורכבת שלנו.
בממשלה זו יש הרבה "פעם ראשונה". ואני רוצה להתייחס דווקא לפעם הראשונה שבה ראש המפלגה הגדולה בקואליציה – לא מתמנה להיות ראש הממשלה עם השבעתה

קרא עוד »

אדוני הנשיא – שנאת חינם גרמה לחורבן בית אחד. האומנם לא למדנו?

תודה על התקווה

אדוני הנשיא, אינך מכיר אותי. אך אתה מקור לתקווה שלי ושל ישראלים (בני כל השבטים).

לפני שעה שמעתי את הפניה הנרגשת שלך בטקס קבלת תוצאות הבחירות "הציבור רוצה חיבורים לא שגרתיים ושיתופי פעולה חוצי-מגזרים".

תפקיד קשה מוטל היום על כתפיך, אתה התקווה של אזרחים רבים במדינת ישראל שאתה כל כך אוהב. אזרחים מכל "ארבעת השבטים". כפי שנתגלה מיד – אתה גם מושא לתקיפות.

קרא עוד »

אדוני ראש הממשלה החדשה

בעת כתיבת הפוסט איני יודע מה שימך, ובכל זאת אני פונה אליך לא כד"ר סינרגיה, אלא כאזרח דואג. אזרח שהשנה האחרונה כרמה לו לכאב רב.
עברנו שנה קשה. ואיני יודע מה יותר קשה – מגפת הקורונה, או שנאת החינם. החזרה לעבודה של עובדים לא מחוסנים, או עובדים שאולצו להתחסן. כד"ר סינרגיה אין לי אפילו את הלוקסוס של לשנוא מישהו או מי שהם.

קרא עוד »

עם כמה ק"ג שונות אפשר להתמודד? ולמה זה קשור לקורונה, לחיסונים, ולחודש ניסן.

אנו נמצאים בפתחו של עידן חדש, ולא אני לא הולך להיכנס לעומק על עידן הדלי ועל עשור תש"פ, ואפילו לא על האנרגיה הייחודית של חודש ניסן שהתחלנו. אני לא יודע כמה ק"ג שונות אתם יכולים להכיל 😊. אבל אני כן משתף אותכם שהחודש ובליל הסדר, אני הולך לחשוב איך אני נערך לתקופה שאחרי הקורונה, שכפתה עלינו שונות לא בקילוגרמים אלא בטונות.

קרא עוד »

סינרגיה או בזבוז אנרגיה התמרת כאוס לסינרגיה ביציאה מעידן הקורונה

עידן הקורונה גורר שינויים תכופים ומועצמים. חלק מהחברות והעסקים ישכילו לנצל שינויים אלה לבצע שינויי כיוון והתאמה. חלק מהארגונים או העסקים יישרדו את התקופה, וחלק ייעלמו.

השינויים צריכים להתבצע במהירות ותוך כדי ניהול המשבר. עלות הטעות עלולה להיות הרסנית. לשינויים יש רובד אסטרטגי (מבט החוצה) ורובד הערכות פנימית.

קרא עוד »

בחזרה לשיגרה (מקורונה) אל תהיו צודקים, תהיו חכמים".

אחת ההגדרות שלי לסינרגיה ארגונית היא: היכולת של ארגונים (ומדינה, מערכת בריאות, מקום עבודה -כולם ארגונים) לייצר מציאות חדשה, שלא דרך המבנה הארגוני הקיים. מכאן נבע הרעיון, הנכון כשלעצמו, למנות פרויקטור לנושא הקורונה.

אז על פי הגדרה זו ניתן לייצר סינרגיה בכפיה. בשעת משבר זה ברור. במלחמה מי שמשרת במילואים – מקבל צו 8. אך גם מיזוגים מתחילים בסינרגיה בכפיה. איש לא שואל את העובדים (ובמקרים רבים אף לא את ההנהלה הבכירה כולל המנכ"ל), ולרוב גם שיתופם נעשה "בדיעבד".

קרא עוד »

תופעות לוואי של גברת קורונה ביחסי עבודה שהחיסון לא יפתור

בחודש האחרון אני מוצא את עצמי יותר ויותר עוסק במסע האישי שלי לאורך שנת הקורונה. מה עברתי, מה דייקתי, על מה וויתרתי, מה רכשתי.

כשהבנתי שיש בזה גם ערך לקהילה שלי, על מנת להעמיק ולהעשיר את המסר שלי לכם, יזמתי סידרת שיחות עם לקוחות.

חלקים מהתוצר אני רוצה לשתף בסדרה של פוסטים, להלן הפוסט הראשון.

קרא עוד »

מאמרים

מרכז סינרגיה במדיה

סרטונים

WhatsApp
היי כאן ד"ר רמי בן ישי, ניתן לפנות אלי גם דרך הווטסאפ
מוזמנים לצפות בקורס המבוא לשפת הסינרגיה הארגונית
הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת כלים מקצועיים לשיפור השגת היעדים
פרטיותכם יקרה לנו ולא נעשה כל שימוש בפרטים שלכם מלבד לשלוח לכם חומר מקצועי ושיווקי על השירותים שלנו.